Nieco ponad miesiąc temu na Salonie Samochodowym w Genewie Fiat zaprezentował swój najnowszy model miejskiego samochodu. Fiat 500L ma być alternatywą dla wszystkich kierowców, którzy chcą mieć praktyczny samochód o ładnej stylistyce i niewielkich kosztach eksploatacyjnych.
Nowy Fiat 500L ma wpasować się w segment samochodowy znany pod nazwą MPV (Multi Purpose Vehicle) nazywany w naszym kraju mianem minivanów. Wbrew pozorom, nowy 500L nie jest kontynuacją niezwykle udanego Fiata 500. Swoim wyglądem znacznie bardziej nawiązuje do Fiata Multipla 600, a pięciodrzwiowe nadwozie upodabnia go do równie udanego Fiata Panda. Dlaczego zdecydowano się na przydomek 500? Otóż Fiat 500 jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów na świecie, przez co oznaczenie tym samym przydomkiem nowego modelu może zachęcić klientów do jego zakupu.
Wymiary Fiata 500L są znacznie większe od tradycyjnej 500. Mierzy od 4140 mm długości, 1780 mm szerokości oraz 1660 mm wysokości. Przy projektowaniu nowego Fiata znaczną uwagę przywiązano do ekonomii jazdy. Małe, aczkolwiek niezwykle dynamiczne silniki sprawią, że Fiat ma trafić do szerokiego grona odbiorców. Do wyboru otrzymamy trzy wersje napędowe – benzynowe 0,9l TwinAir oraz 1,4l MultiAir. Do zwolenników silników wysokoprężnych trafi zaledwie jeden egzemplarz wyposażony w jednostkę napędową 1,3l MultiJet. W Fiacie 500L literka „L” oznacza „large” (z ang. – duży), co znajduje odzwierciedlenie w pojemności bagażnika, która w nowym Fiacie będzie wynosić niemal 400 litrów. Na kontynencie europejskim Fiat wejdzie do sprzedaży w ostatnim kwartale 2012 roku.