To już wiadome – Fiat Argo zastąpi wysłużony już na wielu rynkach światowych model Fiata Punto. Niestety, samochód z pewnością nieprędko trafi na rynek europejski – dlaczego?
Fiat Argo jest nowym hatchbackiem włoskiego koncernu, który plasowany będzie w segmencie hatchbacków. Auto zaprojektowane zostało według nowej stylistyki włoskiego koncernu, o czym świadczy sporych rozmiarów grill oraz zachodzące na tył światła. Z kolei tylna część nadwozia nowego Fiata Argo mocno nawiązuje do mniejszego brata auta – mowa o modelu Tipo. Na tyle znajdziemy zatem charakterystyczne reflektory tylne, które uzupełnione zostały poprzez atrakcyjne światła zamontowane w tylnym zderzaku auta. Wiemy również, że auto we wczesnych fazach produkcji sprzedawane będzie wyłącznie w odmianie hatchback, ale Fiat już planuje wypuszczenie na rynek także Argo w odmianie sedan.
W zakresie wersji napędowych Fiata wiemy, iż pod maskę trafią co najmniej trzy jednostki napędowe. Mowa o oszczędnych silnikach, wszak Fiat Argo będzie pozycjonowany jako samochód miejski. Do napędu auta posłużą zatem silniki benzynowe o pojemności kolejno – 1.0 litra, 1.3 litra oraz 1.8 litra. Nie znamy jeszcze dokładnych wariantów mocy poszczególnych motorów, ale wiadomo, iż nie będzie to moc wystarczająca dla miłośników dynamicznej jazdy.
Wróćmy także do złej wiadomości dla osób, którym auto się spodobało i chciałyby je nabyć na Starym Kontynencie, w tym w Polsce. Premiera Fiata Argo odbędzie się już w czerwcu, ale na rynku brazylijskim, gdzie będzie dystrybuowane we wczesnych latach sprzedaży. Niestety, na rynku brazylijskim Fiat oferuje najczęściej samochody dedykowane dla Ameryki Południowej – wiele wskazuje zatem na to, że auto nie doczeka się swojej premiery w Europie.
Powiem, że bardzo ładny ten nowy punciak. Kiedyś Punto było małym, tanim, brzydkim autkiem. Teraz się to zmienia i bardzo dobrze!