Fiat Palio to samochód włoskiego koncernu produkowany w ramach słynnego Projektu 178, który zakładał stworzenie niemal identycznych samochodów o innych nazwach i innych wersjach nadwoziowych. W Polsce zdecydowanie najpopularniejszym autem z całego projektu był Fiat Palio Weekend.
Fiat Palio Weekend
Fiat Palio Weekend swoimi gabarytami umożliwia wygodne podróżowanie czwórce dorosłych osób. Fotele są wygodne, a wysokość auta sprawia, że problemu nie powinny mieć osoby wysokie (gorzej z szerokością, auto jest dość wąskie). Sporym plusem są możliwości załadunkowe Fiata Palio Weekend. W wersji podstawowej przestrzeń bagażowa wynosi 460 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy zwiększa się do 890 litrów. Natomiast maksymalna przestrzeń bagażowa wynosi 1540 litrów.
Jeśli mowa o wersjach silnikowych to auto oferowane było z czterema rodzajami jednostek napędowych – dwoma dieslami i dwoma silnikami benzynowymi. Zdecydowanie najpopularniejsze były silniki o pojemności 1242 cm3– 8-zaworowy (o mocy 75 KM) oraz 16-zaworowy (80 KM). Charakteryzowały się one wysoką kulturą pracy, niskim poziomem zużycia paliwa oraz równie niskim poziomem awaryjności. Niestety nigdy w Polsce nie doczekaliśmy się wysokoprężnego silnika Fiata Palio Weekend, która prawdopodobnie zwiększyłaby sprzedaż włoskiego samochodu. Świadczy o tym śladowa ilość diesli importowanych z Europy (głównie z Włoch) wraz z silnikiem 1.7 TD, które od czasu do czasu można spotkać także w Polsce.
Fiat Palio Weekend – opinie
Fiat Palio Weekend do tej pory stanowi łakomy kąsek na rynku samochodów używanych. Jeżeli ktokolwiek z Was jest zainteresowany kupnem takiego egzemplarza to warto przede wszystkim zwracać uwagę na modele produkowane po roku 1998, które wystrzegają się „chorób wieku dziecięcego”. Bardzo często w Polsce spotykane są Palio Weekend wraz z zainstalowanymi instalacjami gazowymi. Z pewnością jest to ciekawa propozycja dla osób poszukujących taniego i funkcjonalnego auta.