Nowa gama modelowa w połączeniu ze zwiększeniem planów sprzedaży – tak wyglądają plany koncernu Fiat-Chrysler na najbliższe lata. Czy uda się to zrealizować?
Kilka miesięcy temu prezes obecnej spółki Fiat-Chrysler – Sergio Marchionne przyznał, że w związku ze spadkiem popytu na samochody na terenie Europy jego firma ma zamiar w najbliższym czasie skoncentrować się na innych kontynentach, a takie działanie umożliwi realny wzrost sprzedaży. Marchionne dodał również, że wszystkie fabryki Fiata zostały specjalnie unowocześnione, aby spełniać najbardziej rygorystyczne normy i wymagania, a oprócz tego mają gwarantować najwyższą jakość tworzonych produktów. Wydaje się zatem, że Fiat będzie podążał za strategią rynku w Wielkiej Brytanii, który na co dzień eksportuje 80% oferowanych towarów.
Problemem w odpowiedniej promocji samochodów Alfa Romeo oraz Maserati może tkwić wyłącznie w pieniądzach. Według analityków Fiat ma 20 miliardów euro wolnych środków, ale cały czas 30 miliardów euro długu. O tym jak potoczy się najbliższa przyszłość włoskiej marki przekonamy się zapewne już w maju podczas konferencji prasowej szefa koncernu – Sergio Marchionne.